Haberler

WEB 2.0 BİLGİLENDİRME ARAÇLARI

Devamı

COVİD-19

Devamı

12 MART İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ

Devamı

DEPREM TATBİKATI

Devamı

ERASMUS+ KATILIMCI SINAVI

Devamı

ERASMUS+ BİLGİLENDİRME

PROJE HAKKINDA GENEL BİLGİ Projemiz, eğitimde açık havada öğrenme (outdoor learning) yaklaşımının temel prensiplerinin öğretmenlerimize kazandırılmasını amaçlamaktadır. Açık havada öğrenme, deneyimsel öğrenme ve çevre eğitiminin teorikte ve pratikte birleşiminden oluşan yenilikçi ve aktif bir eğitim yaklaşımıdır. National Association for Outdoor Education (NAOE) tarafından yapılan tanıma göre Açık Havada Öğrenme; rehberli eğitim yoluyla öğrenmede kırsal ve kıyısal çevrenin kaynaklarını öğrenme materyali olarak kullanmaktır. Eğitim materyallerini doğrudan deneyimlenerek eğitim hedeflerine ulaşılmasıdır. Proje kapsamında, öğretmenlere okul öğretim programı itibariyle öğrencilerinin derslerde başarılı olmalarını sağlayacak fikirler için ilham veren açık havada uygulanacak etkinlikleri ve mekanları kullanan sınıf dışında öğrenmeye odaklanılacaktır. Matematikten müziğe, fen bilimlerinden sosyal bilimlere, dillerden edebiyata doğal ortamda öğrenmenin amacı olan çocukların dışarıda öğrenmenin yararlarına erişmelerini sağlayacak uygulamalar hakkında bilgilendirme yapılacaktır. İlgi çekici, etkileşimli olan ve teori ile yaklaşımların pratik uygulaması arasında bir denge sunacak ve öğretmenlerin mesleki yeterliliklerinin geliştirilmesine odaklanan bu proje, açık havada öğrenme yaklaşımının tam anlamıyla kavranması konusunda öğretmenlerimizin becerilerini geliştirecektir. NEDEN AÇIK HAVADA ÖĞRENME? Doğaya ilişkin bir bakışa sahip olan ve doğayla etkileşim içinde olan çocukların yoğunlaşma ve öz disiplin testlerindeki başarıları daha yüksek olmaktadır (Wells, 2000; Taylor, 2002). Doğal çevrede düzenli olarak oyun oynayan çocukların, koordinasyon, denge ve çeviklik gibi ileri motor becerileri gösterdikleri ve daha az hasta oldukları saptanmıştır (Fjortoft, 2001). Çocuklar doğada oyun oynadıklarında oluşturdukları oyunlar, onların dil becerilerini, işbirliği yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirir (Taylor ve diğ., 1998).  Doğal ortamlarla baş başa kalmak çocukların farkındalıklarını, akıl yürütmelerini ve gözlemsel becerilerini geliştirerek bilişsel gelişimlerini artırır (Pyle 2002).  Doğa, çocukların üzerindeki yaşam stresinden onları korur ve onlara güçlüklerle baş edebilmelerinde yardımcı olur. (Wells & Evans, 2003). Çeşitli doğal ortamlarda oyun oynamak, zorbalığı ortadan kaldırır veya azaltır (Malone &Tranter 2003). Doğayla erken yaşta gerçekleştirilen deneyimler, merak duygusu ve hayal gücünün gelişimiyle olumlu olarak ilişkilidir (Louv, 1991).   PROJENİN ÖZEL HEDEFLERİ Planladığımız hareketlilik faaliyetleri öğretmenlerimizin açık havada öğrenme yaklaşımı konusunda mesleki yeterlilik kazanmalar ve elde ettikleri bilgi ve deneyimi öğrenme çıktılarına dönüştürmeleri ve meslektaşlarıyla paylaşmaları öğretmenlerimize okullarında öncelikli hedefi bilgiyi nerede ve nasıl kullanacağını bilen, kendi öğrenme yöntemlerini tanıyan insan modeli yaratmayı ve öğrenenlerin öğrenmeye kendi yaşantılarıyla etkin katılmalarını, böylece yapılandırmacı eğitim anlayışı ilkelerinin tamamlanmasını sağlamayı hedeflemektedir. Ayrıca öğretmenlerimize temel yeterliliklerde düşük başarıyı azaltmak, ilgili, üst düzey ve yenilikçi beceriler geliştirmek, sınıf dışı eğitim yoluyla ana eğitimin kalitesini artırmak için öğrencileri motive etmeyi, yönlendirmeyi ve değerlendirme konusundaki belirlenmiş ihtiyaçlarının giderilmesini ve bu konuda onlara yeterlilik kazandırmayı, işbirlikli öğrenme ve saydam sınıf bağlamında yaygın eğitim ilkelerini anlamalarını, deneyimsel öğrenmeyi denemek, yansıtma yöntemlerini deneyimlemek , öğrencilerinin motivasyonuyla ilgili eğitim yöntemleri anlamalarını, açık hava etkinlikleri, araçları öğrenmek ve Avrupa'daki açık hava eğitimi ile ilgili en iyi uygulamaları paylaşmalarını sağlamayı hedeflemektedir. Bu proje, Avrupa'daki meslektaşları ile birlikte açık havada lider grupların becerilerini değiştirmek ve geliştirmek ve yenilikçi yöntemlerle dış mekan alanları çalışma konusundaki güvenini artırmak, takım oluşturma faaliyetlerinin pozitif gücünü öğrenmek ve kendi okullarında uygulamalı alıştırmaları yeniden kullanmak için daha güvenli ve hazır hissetmelerini sağlamak, sürekli mesleki gelişimi güçlendirmek, yaşam boyu öğrenme stratejilerini yeniden ateşlemek ve gerçek dünya bağlamına duyarlı pedagojileri teşvik etmek konusunda öğretmenlerimize katkı sunacaktır. Böylece, öğretmenler doğal ortamların çocuklarda bilişsel işleyişi artırması, doğada vakit geçiren çocukların öz disiplin testlerinde başarılı olması, algı ve gözlemde beş duyunun da kullanılması, öğrenenlerin önceden kurgulanmış etkinliklere doğrudan katılarak aktif öğrenme içerisinde bulunması, ezber yerine doğada var olan gerçek nesneler arasında ilişkiler kurması gibi avantajlarını olan açık havada öğrenmenin temel alanlarının geliştirilmesi hedeflenmektedir.  Bedensel aktiviteye dayalı olarak etkinliklerin gerçekleştirilmesi öğrenenler açısından öğrenme olayını ilginç hale getirecek, hareket halindeki çocuklarda meydana gelen biyolojik değişiklikler (seratonin, adrenalin hormonların artması gibi) merak ve heyecan duygularını tetiklediği için öğrenme daha etkili ve kalıcı olarak gerçekleştirecek, eğitimin dört duvar arasında yapılma zorunluluğunun dışına çıkılarak sınıfın dışında da eğitim yapılması müfredatın zenginleştirilmesini ve açık havada eğitime okullarda öğretim programlarında daha fazla yer verilmesi yapılandırmacı eğitim anlayışını destekleyici, tamamlayıcı ve alternatif sunması bakımından hedeflenen kazanımlara ulaşmayı kolaylaştıracaktır.

Devamı

ERASMUS+ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

PROJE HAKKINDA GENEL BİLGİ Projemiz, eğitimde açık havada öğrenme (outdoor learning) yaklaşımının temel prensiplerinin öğretmenlerimize kazandırılmasını amaçlamaktadır. Açık havada öğrenme, deneyimsel öğrenme ve çevre eğitiminin teorikte ve pratikte birleşiminden oluşan yenilikçi ve aktif bir eğitim yaklaşımıdır. National Association for Outdoor Education (NAOE) tarafından yapılan tanıma göre Açık Havada Öğrenme; rehberli eğitim yoluyla öğrenmede kırsal ve kıyısal çevrenin kaynaklarını öğrenme materyali olarak kullanmaktır. Eğitim materyallerini doğrudan deneyimlenerek eğitim hedeflerine ulaşılmasıdır. Proje kapsamında, öğretmenlere okul öğretim programı itibariyle öğrencilerinin derslerde başarılı olmalarını sağlayacak fikirler için ilham veren açık havada uygulanacak etkinlikleri ve mekanları kullanan sınıf dışında öğrenmeye odaklanılacaktır. Matematikten müziğe, fen bilimlerinden sosyal bilimlere, dillerden edebiyata doğal ortamda öğrenmenin amacı olan çocukların dışarıda öğrenmenin yararlarına erişmelerini sağlayacak uygulamalar hakkında bilgilendirme yapılacaktır. İlgi çekici, etkileşimli olan ve teori ile yaklaşımların pratik uygulaması arasında bir denge sunacak ve öğretmenlerin mesleki yeterliliklerinin geliştirilmesine odaklanan bu proje, açık havada öğrenme yaklaşımının tam anlamıyla kavranması konusunda öğretmenlerimizin becerilerini geliştirecektir. NEDEN AÇIK HAVADA ÖĞRENME? Doğaya ilişkin bir bakışa sahip olan ve doğayla etkileşim içinde olan çocukların yoğunlaşma ve öz disiplin testlerindeki başarıları daha yüksek olmaktadır (Wells, 2000; Taylor, 2002). Doğal çevrede düzenli olarak oyun oynayan çocukların, koordinasyon, denge ve çeviklik gibi ileri motor becerileri gösterdikleri ve daha az hasta oldukları saptanmıştır (Fjortoft, 2001). Çocuklar doğada oyun oynadıklarında oluşturdukları oyunlar, onların dil becerilerini, işbirliği yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirir (Taylor ve diğ., 1998).  Doğal ortamlarla baş başa kalmak çocukların farkındalıklarını, akıl yürütmelerini ve gözlemsel becerilerini geliştirerek bilişsel gelişimlerini artırır (Pyle 2002).  Doğa, çocukların üzerindeki yaşam stresinden onları korur ve onlara güçlüklerle baş edebilmelerinde yardımcı olur. (Wells & Evans, 2003). Çeşitli doğal ortamlarda oyun oynamak, zorbalığı ortadan kaldırır veya azaltır (Malone &Tranter 2003). Doğayla erken yaşta gerçekleştirilen deneyimler, merak duygusu ve hayal gücünün gelişimiyle olumlu olarak ilişkilidir (Louv, 1991).   PROJENİN ÖZEL HEDEFLERİ Planladığımız hareketlilik faaliyetleri öğretmenlerimizin açık havada öğrenme yaklaşımı konusunda mesleki yeterlilik kazanmalar ve elde ettikleri bilgi ve deneyimi öğrenme çıktılarına dönüştürmeleri ve meslektaşlarıyla paylaşmaları öğretmenlerimize okullarında öncelikli hedefi bilgiyi nerede ve nasıl kullanacağını bilen, kendi öğrenme yöntemlerini tanıyan insan modeli yaratmayı ve öğrenenlerin öğrenmeye kendi yaşantılarıyla etkin katılmalarını, böylece yapılandırmacı eğitim anlayışı ilkelerinin tamamlanmasını sağlamayı hedeflemektedir. Ayrıca öğretmenlerimize temel yeterliliklerde düşük başarıyı azaltmak, ilgili, üst düzey ve yenilikçi beceriler geliştirmek, sınıf dışı eğitim yoluyla ana eğitimin kalitesini artırmak için öğrencileri motive etmeyi, yönlendirmeyi ve değerlendirme konusundaki belirlenmiş ihtiyaçlarının giderilmesini ve bu konuda onlara yeterlilik kazandırmayı, işbirlikli öğrenme ve saydam sınıf bağlamında yaygın eğitim ilkelerini anlamalarını, deneyimsel öğrenmeyi denemek, yansıtma yöntemlerini deneyimlemek , öğrencilerinin motivasyonuyla ilgili eğitim yöntemleri anlamalarını, açık hava etkinlikleri, araçları öğrenmek ve Avrupa'daki açık hava eğitimi ile ilgili en iyi uygulamaları paylaşmalarını sağlamayı hedeflemektedir. Bu proje, Avrupa'daki meslektaşları ile birlikte açık havada lider grupların becerilerini değiştirmek ve geliştirmek ve yenilikçi yöntemlerle dış mekan alanları çalışma konusundaki güvenini artırmak, takım oluşturma faaliyetlerinin pozitif gücünü öğrenmek ve kendi okullarında uygulamalı alıştırmaları yeniden kullanmak için daha güvenli ve hazır hissetmelerini sağlamak, sürekli mesleki gelişimi güçlendirmek, yaşam boyu öğrenme stratejilerini yeniden ateşlemek ve gerçek dünya bağlamına duyarlı pedagojileri teşvik etmek konusunda öğretmenlerimize katkı sunacaktır. Böylece, öğretmenler doğal ortamların çocuklarda bilişsel işleyişi artırması, doğada vakit geçiren çocukların öz disiplin testlerinde başarılı olması, algı ve gözlemde beş duyunun da kullanılması, öğrenenlerin önceden kurgulanmış etkinliklere doğrudan katılarak aktif öğrenme içerisinde bulunması, ezber yerine doğada var olan gerçek nesneler arasında ilişkiler kurması gibi avantajlarını olan açık havada öğrenmenin temel alanlarının geliştirilmesi hedeflenmektedir.  Bedensel aktiviteye dayalı olarak etkinliklerin gerçekleştirilmesi öğrenenler açısından öğrenme olayını ilginç hale getirecek, hareket halindeki çocuklarda meydana gelen biyolojik değişiklikler (seratonin, adrenalin hormonların artması gibi) merak ve heyecan duygularını tetiklediği için öğrenme daha etkili ve kalıcı olarak gerçekleştirecek, eğitimin dört duvar arasında yapılma zorunluluğunun dışına çıkılarak sınıfın dışında da eğitim yapılması müfredatın zenginleştirilmesini ve açık havada eğitime okullarda öğretim programlarında daha fazla yer verilmesi yapılandırmacı eğitim anlayışını destekleyici, tamamlayıcı ve alternatif sunması bakımından hedeflenen kazanımlara ulaşmayı kolaylaştıracaktır.

Devamı

TRAFİK EĞİTİMİ

Devamı

OTİZM SINIFININ AÇILIMI

Devamı

KARNE GÜNÜ

Devamı